Vad skolan behöver
Vågorna rullar in. Drar sig tillbaka, backar. Tar sig fram, igen. Kommer, för att lämna, för att snart komma igen. Jag lyssnar. Vaggas in i rytmen och tar några steg …
Vågorna rullar in. Drar sig tillbaka, backar. Tar sig fram, igen. Kommer, för att lämna, för att snart komma igen. Jag lyssnar. Vaggas in i rytmen och tar några steg …
Hej härliga du! Du har säkert hört det förr men om du är jagad av ett lejon på savannen eller har en lång att göra lista som stressar dig så …
Känner du frustration över stressen både pedagoger och barn känner i förskolan? Är du nyfiken på mindfulness för din egen skull och som redskap i barngruppen? Har ni inte tid/råd …
De två största hindren till som jag möter från pedagoger för att få in tillräckligt mycket lugn och vila är: För få pedagoger i förhållande till barn. Dåligt anpassade lokaler. …
Att öva mindfulness ger goda effekter för både barn och vuxna, bland annat: förbättrad sömn bättre koncentrationsförmåga ökad kreativitet ökad självkännedom, både kroppen, tankar och känslor förbättrad självkänsla ökad medkänsla …
Vi vet att vi läker av att vara i naturen. Det gröna, lugna, energierna. Det läker oss, ger oss energi, perspektiv och mycket mer. Men vadå va i naturen? Här …
Nu är det dags att starta upp e-kursen Smaka på mindfulness igen! Det enda du behöver är telefon/platta och internet. Sen lutar du dig tillbaka och lyssnar till kursavsnitten. Lättare …
När jag gick instruktörsutbildningen för att bli mindfulnessinstruktör så skulle man meditera ca 20 minuter dagligen (6 av 7 dagar) i flera veckor. Det var något som nästan alla hade …
Så känner jag efter en intensiv period av först bokrelease, sen två dagars kurs om mindfulness i skolan och förskolan av Sveriges främsta utbildare på området och sen boksignering i …
Det är här plutten. Hon är i skogen. Hamnade i blåbärsriset. Smakar blåbär. Smaken sprider sig i munnen. Får in ett litet skräp, måste plockas bort, blir blåbär överallt. Härlig …